به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ جهانی گفت: تصادفات زنجیرهای معمولا در نقاطی پیش میآید که معابر و یا مسیرها لغزنده باشند زمانی که ما در معابر لغزنده رانندگی میکنیم به طور طبیعی سطح اصطکاک راه و مسیر به حداقل میرسد و مسافت توقف از لحظه توقف تا ایست چندبار افزایش پیدا میکند.
به گفته معاون اجتماعی راهور ناجا، اگر بخواهیم در راههای لغزنده، تصادفات چندمنظوره یا زنجیرهای را نداشته باشیم حتما باید با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی رانندگی کنیم، همچنین در نقاطی که راننده دید کافی هم ندارد چنین تصادفاتی رخ میدهد.
سرهنگ جهانی گفت: رانندگی در زمان کولاک و مه گرفتگی باید متفاوت باشد وگرنه احتمال تصادف وجود دارد، بر اساس آیین نامه وقتی دید وجود ندارد باید ضوایطی را رعایت کنیم.
پیشتردر جاده بهبهان تصادف زنجیرهای رخ داد که در آن، هیچکدام از ایربگهای خودروهای ایرانی باز نشده بود./باشگاه خبرنگاران